Potštejn-nadpis stránky (5 Kb)

Právě jste vstoupili na stránku naší dominanty. Jedna z největších zřícenin v ČR

Tento pohled na náš hrad je dopřán pouze těm šťastnějším  - s křídly.
Potštejn-letecký pohled na hrad (129 Kb) Většina návštěvníků se na hrad dopraví pěšky, pěších tras na hrad je několik:
Pro pohodlnější návštěvníky slouží parkoviště na louce pod hradem. Potom pěšky podle tvarové značky po původní hradní cestě na hrad (cca 800 m).

Pro delší výlet na hradní kopec (420 m n.m) vedou trasy z náměstíčka (300 m n.m):
1. Kolem cukrárny podél silnice ke kostelu sv. Vavřince, zde se můžete rozhodnout pro dvě varianty.
a) Pokračovat dále podél silnice (vpravo  vedle kostela stojí socha sv. Jana Nepomuckého), kolem hotelu Slávie (vlevo), dále po červené turistické značce až k rozcestníku, (odbočka na hrad 328 m n.m) odkud půjdete po tvarové značce.

plánek popsaných tras na hrad.
Potštejn-plánek turistických tras na hrad (13/30  Kb)

b) Změníte směr a zahnete doprava kolem hotelu Praha, přes nejstarší část Potštejna "Městečko", kde lze vidět pamětní desku prof. Jarníka, jinan dvoulaločný a sochu sv. Floriána. Dále pak k již zmíněnému rozcestníku.

2. Po žluté turistické značce proti proudu Divoké Orlice lipovou alejí až k rozcestníku 0,5 km. Zde máte opět na výběr ze dvou cest.
a) proti proudu Orlice, kde jsou lípy vystřídány jírovci, a po několika minutách přijdete k "hornímu jezu". Zde se Orlice prodírá nejužším místem mezi hradním kopcem a Kapradí. Po překonání několika desítek metrů se před Vámi otevře široké údolí zvané Anenské s částí Vochtánka.
Tady se můžete před stoupáním do kopce občerstvit ve stylové hospodě. Z Vochtánky stoupá žlutá turistická značka nejprve po příjezdové cestě do údolí, aby kousek pod vrcholem skoro o 180° změnila směr a pokračovala po hřebenu hradního kopce až k rozcestníku Pod hradem (asi 2 km 378 m n.m).
b) Po lávce přes náhon strmou točitou pěšinou v zalesněném svahu hradního kopce. U kapličky odbočuje pěšina na "Bendlovku" (asi 300 m, oblíbené místo hudebního skladatele Karla Bendla). Vlevo pokračuje cesta pod hradem podél kapliček opět na hradní cestu.

3. Další trasa může opět  začít na náměstí a vede neznačenou cestou podél kapliček křížové cesty, která začíná v ulici Fabrika a vede na hrad, od rozcestníku Pod hradem společně s tvarovou značkou.

4. Z nádraží ČD (337 m n.m.) Před nádražím máte opět na výběr ze dvou cest.
a) Vpravo po zelené turistické značce dojít na náměstí nebo k restauraci Slávie a odtud po výše popsaných trasách.
b) Vlevo po úzké pěšině až po turistický rozcestník odbočka na hrad (329 m n.m.). Odtud po již zmíněné tvarové značce.

Po vozové cestě od rozcestníku nejdříve mineme malou hromádku kamení, kde stávala první hradní brána, dále projdeme přes zasypaný příkop a zbytky 2. hradní brány, ve které byl zabudován padací most. Nyní je nad námi tzv. kalvárie křížové cesty. Po chvilce dojdeme do míst 3. hradní brány, za kterou byla hradní studna. Dnes je zde zbudována vyhlídka s výhledem na podhradí. Při pohledu do dálky lze vidět Vamberk (muzeum krajky), za Vamberkem Rychnov nad Kněžnou a na horizontu Orlické hory. Vlevo jsou vidět Doudleby (zámek hraběte Bubna, soukromé vojenské muzeum), Kostelec nad Orlicí (sídlo Kinských) a na obzoru Krkonoše.

Po návratu z vyhlídkové terasy přijdete ke 4. hradní bráně - VSTUPU DO HRADNÍHO AREÁLU.

Zde se Vás po zaplacení vstupného ujme zkušený průvodce, který Vás provede po areálu a zasvětí Vás  do osudu hradu a Potštejna. O letních víkendech bude výklad doplněn dobovými ukázkami.

vstupné

.6. do 2.9.

dospělí  60,- Kč 40,- Kč
děti, ZTP 40,- Kč
děti do 6. let

děti do 6. let skupina 10,- Kč

Potštejn-4. hradní brána - vstup do areálu hradu (12/109  Kb)

tato brána se letos otevře pro veřejnost 4.4.
a bude otevřena:

duben a říjen
jen sobota, neděle a svátky
0900 - 1200; 1300 - 1600
květen - září
úterý - neděle
0900 - 1200; 1300 - 1700

Poslední prohlídka 3/4 hod.  před uzavřením hradu

Doba prohlídky s průvodcem trvá asi 50 minut: novinka pro letošní sezónu!

Nainstalovaná naučná stezka "FORTIFIKAČNÍ OPEVNĚNÍ STŘEDOVĚKU"!

Poslední prohlídka 45 minut před uzavřením hradu. Provádí se 5 osob a více.

Pohledy na 4 a 5 bránu z areálu hradu. (více obrázků najdete pod tlačítkem FOTO) V případě, že navštívíte hrad v době šermířských vystoupení, naskytne se Vám podobná scéna. Potštejn-historické slavnosti před hradní kaplí (13 Kb)
Potštejn-Pohled z nádvoří přes 4 hradní bránu (12 Kb) Potštejn-5. hradní brána (12 Kb) Potštejn-Pohled z nádvoří přes 4 hradní bránu (14/137  Kb) Potštejn-noční 5. hradní brána (70 Kb)

Potštejn- opět pohled na 4 bránu, tentokrát při odchodu (13 Kb) V prostoru hradu je možno: Potštejn - letecký pohled na hrad (110 Kb)

- Zakoupit turistickou známku č.275
- Uspořádat netradiční svatbu
- Spatřit šermířské vystoupení
- Vidět kamerunské kozy
- Občerstvit se

Turistická známka-Potštejn č. 275

Děkujeme za návštěvu a brzy nashledanou!

Domů, Potštejn, Mapa, Hrad, Obecní úřad, Akce, Historie, Galerie, Foto, Sport, Firmy, Služby, Odkazy, Inzerce, Kniha návštěv